شهرستان بشرویه

الماس کویر

شهرستان بشرویه

الماس کویر

ســـلام خدمـــت بازدیــــد کنــنــدگان مـــحترمـــ
ایــــن وبلاگ برای اشنــایــــی شمـــا عزیــــزان با شهرســـتان بشرویــــه و روســـتاهای زیــــبا ودیــــدنــی ان به شمـــا مـــیــــباشد.بعد از خوانــدن مـــطالب نــظر بدهبد.مـــمـــنــون

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

جاذبه های گردشگری بشرویه

چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱ ب.ظ

منبع:سیری در ایران

موزه خصوصی بشرویه

34

موزه خصوصی بشرویه در اردیبهشت ماه سال 1387، با همکاری بخش خصوصی در خانة تاریخی ملا عبدا… تونی (اسدی) واقع در بافت تاریخی شهرستان بشرویه ایجاد و راه‌اندازی گردید. این بنا از خانه‌های چهار ایوانی دورة صفویه می‌باشد و با معماری اصیل خود، زادگاه یکی از علمای بزرگ ایران در ... ادامه مطلب »

حسینیه حاج علی اشرف

اشرف 6

از دیگر اماکن مقدسی که در میان ده بشرویه ساخته شده ، حسینیه ایست که مدور بنا گردیده و دارای دو ایوان و به صورت قرینه و به سبک معماری هندی ساخته اند . مرتفع و شمالی – جنوبی می باشد و دور تا دور آن ایوان های کوچکی ساخته ... ادامه مطلب »

باغ خان

باغ خان 3

خانه ای بسیار قدیمی معروف به باغ خان یکی دیگر از منازل قدیمی است که در بافت قدیمی شهر بشرویه و در خیابان ملاعبدا… تونی بشروی، کوی ملاسعدی واقع شده است .این منزل متعلق به امیرحسن‌خان طبسی بوده و به باغ خان مشهور گردیده است و اواسط دوره قاجاریه به ... ادامه مطلب »

مسجد جامع رقه

رقه

این مسجد در 18 کیلومتری جنوب غربی شهر بشرویه و در فاصله 100 متری شمال شرق روستای رقه واقع شده است. تاریخ این مسجد، تاریخچه ‌ای از انواع تحولات و تکاملات را از اوایل اسلام تا دوره معاصر در خود دارد. بخش‌های زیادی از آن در دوره ایلخانی ساخته شده ... ادامه مطلب »

آسیابهای بشرویه

آسیاب 6

در سمت غرب بشرویه ودر مسیر قنات این شهر پنج آساب قرار دارد که به آسیاب های اول تا پنجم مشهور است. هیچ کتیبه و مدرکی مبنی بر تاریخ ساخت این آسیاب‌ها در دست نیست. شواهد و قراین و وقف‌نامه‌های موجود ، این آسیاب‌ها دارای قدمتی چهارصد ساله‌اند. براساس شواهد ... ادامه مطلب »

کویر بشرویه

کویر

آب و هوای حاکم بر منطقه از نوع خشک و کویری می‌باشد حداکثر و حداقل مطلق درجه حرارت هوا در ایستگاه بشرویه 49 و 27- درجه سانتی‌گراد گزارش شده است در روستاهای حاشیه شمالی بشرویه درجه حرارت بالا و روستاهای غربی و جنوب غربی که دارای ارتفاعات می‌باشند از درجه ... ادامه مطلب »

رباط اصفاک و نیگنان

boshroye

از آثار قدیمی منطقه بشرویه وجود دو کاروانسرای تاریخی است که در روستای اصفاک و نیگنان واقع شده اند و از نظر موقعیت در مسیر جاده ارتباطی بین یزد و مشهد قرار داشته اند. این ابنیه در زمینی به مساحت تقریبی 2500 متر مربع و بصورت شرقی غربی احداث شده ... ادامه مطلب »

حوض انبار میان ده

حوض انبار

گفته شد که بشرویه در گذشته کلاً به چهار محله یا منطقه تقسیم می شده است این محلات عبارت بودند از بالا محله، سرپل، ملاسعدی و پائین محله به نظر می رسد که حوض انبار مزبور قبل از تقسیم در محلی قرار گرفته بود که وسط یا میان ده به ... ادامه مطلب »

سرای سرکه

see14

در میان مجموعه تکایا و مراکز مذهبی بشرویه ، بنایی وجود دارد که در نظر مردم و اهالی محل از اعتبار و ارزش والایی برخوردار است و به نام سرای سرکه معروف می باشد . این بنا ابتدا خانه مسکونی متعلق به فردی به نام ملای سرکه بوده که در ... ادامه مطلب »

خانه مستوفی

مستوفی

منزل مستوفی در خیابان ملا‌عبدالله‌تونی‌بشروی و کوچه مستوفی شهر بشرویه قرار دارد . این عمارت از جمله بناهای اعیانی است که در دوره قاجاریه ساخته شده ومتعلق به شخصی به نام مستوفی می‌باشد.سبک معماری و بادگیرهای زیبا و ساباط در جانب شمال شرقی این سازه و تزیینات گچی در بخشهای ... ادامه مطلب »

امامزاده هوگند

هوگند1

در فاصله حدود دوازده کیلومتری غرب بشرویه و در دامنه کوه مرکز زیارتی وجود دارد که به نام امام زاده محمد بن اصغر هوگند معروف و مشهور است از سابقه و شخصیت مدفون در این محل هیچ اطلاع تاریخی در دست نیست و آنچه اهالی به آن اعتقاد دارند این ... ادامه مطلب »

قلعه دختر

بشریویه 2

از جمله قدیمی ترین آثار بشرویه قلعه ایست که در دوازده کیلومتری غرب بشرویه در مجاورتا آسیاب آبی معروف به آسیاب دهنه بر بالای کوهی به ارتفاع 400 متر از سطح زمین واقع شده است و بنام قلعه دختر معروف میباشد . این قلعه بر بالای قله ای مخروطی شکل ... ادامه مطلب »

پل آب بر ( ترناو )

آب بر 1

در مغرب روستای فتح آباد بشرویه در حدود 12 کیلومتری این روستا کوهی بنام کوه شتری قراردارد ، از دامنه این کوه رودخانه ای به نام عوض سرچشمه میگیرد و حدود 10 کیلو متر از غرب به شرق جریان می یابد و در محلی بنام سرپل واقع در مغرب روستای ... ادامه مطلب »

مسجد جامع میان ده

میان ده

مسجد جامع معروف به میان ده این مسجد از گذشته های دور و کلا” از زمانی که مسلمانان ایران را فتح کردند ، در زمان سلسله ی صفوی بنا شده و سبک این زمان را به خوبی نشان می دهد این بنا به طور کامل از گل و آجر ساخته ... ادامه مطلب »

بشرویه

boshroye

شهر بُشرویه، مرکز شهرستان بشرویه واقع در استان خراسان جنوبی می‌باشد. ویژگی‌های کلی این شهر در موقعیت 33 درجه شمالی و 57 درجه شرقی، در شرق ایران و در غرب استان خراسان جنوبی و در لبه کویر واقع است. به دلیل این موقعیت جغرافیایی، آب وهوای این شهر گرم و ... ادامه مطلب »

خانه استاد فروزانفر

forozanfar_005

خانه استاد بدیع‌الزمان فروزانفر (سماواتی) در استان خراسان جنوبی، خیابان صاحب‌الزمان شهر بشرویه قرار دارد این خانه که بیش از 200 سال قدمت دارد، محل زندگی کودکی استاد بدیع‌الزمان فروزانفر، از اساتید و چهره‌های نامدار ادبیات و تاریخ ادبیات فارسی ایران بوده است. دانش گسترده وی در علوم مختلف سبب ... ادامه مطلب »

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۱
محمد مهدی زاده

نظرات  (۱۱)

۰۳ آذر ۹۹ ، ۱۴:۱۴ poradniki o wszystkim
Hi there would you mind stating which blog platform
you're using? I'm going to start my own blog soon but I'm having a difficult time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
The reason I ask is because your design seems different then most blogs and
I'm looking for something completely unique.
P.S My apologies for getting off-topic but I had to ask!
I don't know if it's just me or if perhaps everyone else
encountering problems with your site. It looks like some of the written text on your content are running off
the screen. Can someone else please provide feedback and let
me know if this is happening to them as well? This could be a issue with my web browser because I've had this happen before.

Appreciate it
Aw, this was an incredibly nice post. Finding the time and actual effort to produce a very good article… but what can I say… I put
things off a lot and never seem to get anything done.
۰۷ اسفند ۹۵ ، ۰۰:۱۰ cheat engine flash game hack dragon city
Help, I've been informed and I can't become ignorant.
۰۵ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۲۶ best car insurance quotes
 Não se esta a inovar nada, pois na historia do ciclismo em Portugal as pistas muintas vezes foram utilizadas em provas por etapas pensso que até sera uma forma de trazer mais pessoas ao ciclismo pois é uma forma de o publico estar mais em contacto com os ciclistas.
۲۵ دی ۹۵ ، ۰۲:۳۵ cheap non owners insurance Oxnard CA
Great review! You actually overviewed some interesting things on your blog. I came across it by using Yahoo and I’ve got to admit that I already subscribed to the RSS feed, will be following you on my iphone
۰۸ دی ۹۵ ، ۱۴:۳۰ kredit per internet bafin jahresbericht
I also love it how anyone who protest anything is a “feral”, and that harmless hippies are also “ferals”.God, if black people were protesting and politicians started calling them “monkeys” there would be an absolute outrage, yet somehow marginalising and stigmatising protesters is a-okay in the eyes of both the media and politicians. Did they learn nothing from the Iraq protests?
۰۹ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۰ http://lonestarautosale.com/smart-car-insurance-rates.html
Last one to utilize this is a rotten egg!
۱۹ تیر ۹۵ ، ۲۰:۴۳ http://bostonianinnandrvpark.com/do-i-need-insurance-if-i-don-t-have-a-car.html
All of these articles have saved me a lot of headaches.
۱۲ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۸ http://bertporterpi.com/the-great-car-insurance-scandal.html
Wow! Great thinking! JK
Szybki szkic:mam pleja 10G i 2 komputery z fedorą + fon z androidem średnio idzie 200MB/dzień co daje jakieś 6G/m-c. Gorzej z prędkością, bo rzadko osiąga ona 1Msab.ah/:transfer opisany tu jest przez człowieka, który nie słucha/nie ogląda muzyki, filmów i YT.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی